הקוד המילולי

סדנא חווייתית: איך מעבירים מסרים ברמה הרגשית באופן פרקטי ויומיומי
 

רקע
​בכל יום אנו מנסים להעביר מסרים באמצעות שיחות עם אנשים – אם זה בשיחות עם עמיתים לעבודה, עם כפיפים או ממונים, בשיחת מכירה, בשיחת השירות או בשיחה עם ספקים שצריכים להעביר את המסר הלאה. העברת מסרים אפקטיבית מאפשרת לדובר לקבל תוצאות גבוהות יותר. במסר אותו אנו רוצים להעביר יכול להיות מסוגים שונים – מסר מכירתי , שיווקי, חינוכי, אידיאולוגי וכו'.


רבות מהשיחות להעברת המסרים נעשות ב-4 עיניים או בקבוצה קטנה, במקרים אלו מנסה הדובר לבצע התאמה של המסרים לקבוצה לפי היכרותו איתם והפרופיל המקצועי שלהם.

הסדנא החוויתית "פרקטיקה רגשית" – מספקת לדובר כלים ייחודיים לביצוע אפיון של ההתנהלות הרגשית של קהל היעד או האדם שעומד מולנו והתאמה של המסרים. שימוש יעיל בכלים אלו מעלה את האפקטיביות של השיחה ומעלה את רמת התוצאות – בין אם הם מכירתיות, שירותיות או אחרות.
 

שיטת הפרקטיקה הרגשית
השיטה שאנו מציעים עוברת למישור המעשי של זירת השיחה  בין "מעביר המסר" לאדם שמולו ובוחנת  את "השפה" שהעומד מולנו  או כל אדם אחר מדבר בה ואת מילות  ה"קוד" בהן הוא משתמש. ידיעת "השפה" וסיווג נכון של "הטיפוס הרגשי" מולו מתנהל הדיאלוג מגדילים את סיכויי ההצלחה בהעברת המסרים.

בשיטה של פרקטיקה רגשית אנו נחלקים את האנשים ל4 סוגי טיפוסים ומתאימים את הפניה והעברת המסר לפי האפיון.


הטיפוסים בפרקטיקה  רגשית
  • טיפוס הבועה - הזנת הידע שלו עצמית, מה שהוא חושב נכון, הוא אינו אוהב שמטרידים אותו.
  • טיפוס משפך - אמפתיה מאוד גדולה לזולתו, מאוד חשוב לו כיצד הצד השני מרגיש, נכנס לאזור הנוחות שלו כאשר הצד מולו מסופק.
  • טיפוס הסינרגיה - מקיים דיאלוג שיתופי עם הסביבה, הוא בוחן את הדברים בראיה כוללת ושיתופית ומקבל  החלטות מתואמות.
  • טיפוס התורן – תופס עצמו כמקור ידע סמכותי:  המרצה, המורה, המלמד; השקפת עולמו נתמכת על גורמים  מוסמכים השווים לו.                     

כל אחד מהטיפוסים יכול להופיע בגרסה  חדה, רכה, רעשנית או שקטה. המאפיין של כל טיפוס, לא משנה באיזו עוצמה, הן מילות "הקוד" שחוזרות על עצמן בדיאלוג שהוא מקיים עם הסובבים אותו.

 

תועלות השיטה
יישום שיטת הפרקטיקה הרגשית מגדילה את הסיכוי להטמעת המסרים בקרב קהלי המטרה:

  • במידת הצורך יצירת קטלוג של הטיפוסים מאפשר פעילות מתמשכת מולם – למשל אנשי מכירות מול אנשי מקצוע קבועים בנקודות מכירה, נותני שירות ללקוחות קבועים וגדולים.

  • ניהול דיאלוג מול שותפים עסקיים והשגת מטרות.

  • ניהול צוותי עובדים והנעתם לפעולה.

  • התנהלות אישית מקצועית להשגת מטרות אישיות מול ממונים ועמיתים.

צרו קשר

 
כתובת: רחוב המגינים 7, כרכור  |  סלולרי: 052-470-1233  | פקס: 057-932-1670  |   מייל: pesiab@013.net

עקבו אחרינו

 
       
052-4701233

לייבסיטי - בניית אתרים