מאמרים

9 טיפים להפצת ניוזלטר איכותי ומקדם
שימור לקוחות הינו משימה מהמעלה הראשונה עבור כל עסק. זאת לאור העובדה כי מכירה ללקוח חדש קשה בעשרות מונים. 

ישנם מספר דרכים פשוטות להבטיח כי תשמרו  על מאגר הלקוחות הקיים שלכם
ולא תאבדו אותם למתחרים שלכם.

לעת עתה אנו נתמקד בניוזלטר. זהו כלי אחד, פשוט, יעיל ופופולארי במיוחד,
מכיוון שהוא בהחלט מתאים לכל סוג ארגון ועסק. הניוזלטר מבטיח כי תישארו
בתודעת הלקוחות שלכם בכך שהם יהיו מעודכנים במתרחש אצלכם  ובכך הוא
מג
דיל את הסבירות - בהנחה כי הוא מנוסח היטב - להפוך כל לקוח לנאמן.
 
לפניכם 10 טיפים ליצירת ניוזלטר יעיל ומועיל
                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net
1.      מהיכן מתחילים –  בישראל חברות רבות המציעות שירותי ניוזלטר, עשו השוואה בין התנאים השונים כמו גם בין מערכות ההפעלה והגרפיקה השונות אותן מציעות החברות. הכינו רשימת מיילים מאושרים של לקוחות על פי חוק אליהם תבקשו להעביר את הניוזלטר. חלקו רשימה זאת על פי קבוצות מאורגנות כך שתוכלו לשלוח מיילים שונים לפילוחי קהל שונים.
 
2.      הכירו את סוגי הניוזלטר השונים – חלקם נועדו להגדיל מכירות ואז הם יכללו בעיקר קופונים ומבצעים. אחרים נועדו לעדכן באופן שוטף על הנעשה בחברה, זאת במטרה לשמור על קשרים טובים עם הלקוחות או עם הקהילה. ספקי שירותים, נעזרים בדרך כלל בניוזלטר ככלי לשימור קשר עם קהלי יעד פוטנציאלים על ידי זה שהם מספקים ידע ותוכן נחוץ לאותם הארגונים. למדו טוב את מטרותיכם ובהתאם לכך בחרו את סוג הניוזלטר המתאים אליכם.
 
3.      שמרו על החוק , בישראל קיימים חוקים ברורים בנושא שליחת ניוזלטר:  הפרת הוראות התיקון לחוק הנה עבירה פלילית העשויה להגיע לקנסות גבוהים. בנוסף, בסמכות בית המשפט לקבוע פיצויים (ללא הוכחת) נזק בגובה של עד 1,000 ש"ח עבור כל הודעה המתקבלת בניגוד לחוק.
 
4.      התאימו את נושאי הניוזלטר לקהלי היעד – לכל קהל יעד נעביר מסר בצורה המתאימה לו. לשם כך, עלינו ללמוד את דפוסי קהל היעד אליו אנו מכוונים.
 
 
5.      למדו את תגובת הקהל: מאופן התנהגות הקהל נוכל ללמוד הרבה אם הניוזלטר קולע או חוטא למטרתו. עקבו אחר סטטיסטיקות השליחה. לאחר כל שליחה, בררו כמה פתחו את הניוזלטר, וכמה ביקשו להסיר עצמם מרשימת התפוצה, כמה התעמקו בתכני הקריאה, ובמידה שיש, אז אילו מבצעים הם המלהיבים ביותר.
 
6.      עטיפה אטרקטיבית – ניוזלטר מעוצב נכון ונעים לעין מגביר את הסיכוי לקבלת יחס חיובי מצד קהלי היעד שלכם.
 
7.      מה יוצא לנשלח מזה? -  אנשים לא יבזבזו זמן ממסמך ממנו הם לא יפיקו תועלת: העשרה בידע רלוונטי, יצירת סקרנות, מתנה, קופון, מבצע 1+1,  יהפכו את הניוזלטר למעניין.
 
8.      שמרו על יחסי אישי – אם אפשר הפנו את הניוזלטר לשמו של האדם אליו הוא נשלח. יחס אישי מאפשר את חיזוקו של המותג בקרב קהל היעד.
 
9. שמרו על אורך קצר , לאנשים יש עקומת קשב קצרה ביותר, אשר  מול מדיה ממוחשבת הוא מתקצרת עוד יותר. אין צורך להכביר מילים כדי להעביר מסר, היו תמציתיים ושימושיים



 
9 טיפים לשיווק טלפוני נכון

מכירות טלפוניות הן חלק מזרועות השיווק האפקטיביות ביותר וישנם עסקים רבים המתבססים עליהן באופן בלעדי. אולם, אם הן אינן מתבצעות כראוי, הן יכולות לגרום נזק תדמיתי גדול מאוד לארגון וליצור התנגדות ואנטגוניזם בקרב הלקוחות עד כדאי כך "שיישרפו אותך".
לפניכם מספר טיפים שימושיים לעריכת  שיחות מכירה טלפוניות נכונות.



1.      בדקו את המקורות מהם אתם שואבים את ה"לידים" שלכם -  צלצלו אך ורק לקהל המטרה שלכם

2.      בחרו שעות רלוונטיות שלא יפריעו למקבל השיחה

3.      הכירו  היטב את התכונות הדומיננטיות של המוצר אותו אתם מוכרים

4.      הכינו את נאום השיחה מראש עם מספר תרחישים  להסרת התנגדויות חוזרות

5.      שמרו על תמציות בשיחה. זהו במה הלקוח מתעניין והתמקדו בכך

6.      דברו בהתלהבות ובנימה אישית, אך לא מדי. שמרו על אדיבות.


                                                                                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net
7.      בצעו הערכה של השיחות: כמה זמן לקחו בממוצע, כמה מתוכן הביאו למכירה, ונהלו בקרה על סוג התגובות למוצר וההתנגדויות השכיחות, האם מקורן בכך כי אנו איננו ביצענו מכירה ראויה, או בתכונות המוצר. באמצעות ביקורת שיטתית ניתן להסיר את ההתנגדויות הללו.

8.      אל תתייאשו. מכירה טלפונית היא עבודה סזיפית הכרוכה בחזרתייות. התהליך כולל דחיות רבות. בכל מקרה זכרו – בניגוד לחנות שיכולה לעמוד שוממת חודשים, האדם מעבר לקו לא יודע אם שוחחנו קודם וכמה דחיות קיבלנו היום. האופן בו נתפס בעיניו תלוי אך ורק בנו. אם נשדר הצלחה הוא ייקנה מאתנו. לכן, אסור לתת לסירוב להשפיל את רוחנו, ותמיד יש לשמור על רמת אנרגיה גבוהה בשיחה.

9.      מעקב ויעדים – עלינו להציב מכסות תקופתיות לכמות הטלפונים אותם אני מקיים ויעדי מכירות שאפתניים אבל ריאליים. 



 
שימוש בכלים דיגיטליים – ערוץ אסטרטגי של שיווק מכירה


 
כאשר אנו חושבים על בניית אסטרטגיות, ישנן 4 שאלות ליבה פשוטות אך קריטיות:
  • איפה אנחנו נמצאים ?                                                                                                      
  • להיכן אנחנו רוצים להגיע?
  • מה חוסם אותנו? 
  • מה צריך לעשות כדי לפרוץ?
כלים דיגיטליים כדרך לפרוץ קדימה:
Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net
הדיון אודות השימוש בכלים ויכולות דיגיטליות נוגעת לשאלה הרביעית "מה צריך לעשות כדי לפרוץ?" השימוש בכלים ויכולות דיגיטליות מאפשר שדרוג של הפעילות ברמות שונות של פעילות החברה:

ברמת החברה: לחברות כיום יש מגוון של מסדי נתונים על הלקוחות, מגוון של נתונים, חלקם ממוסדים חלקם לא. יצירת מסד נתונים מאוחד ומטויב של לקוחות ושל חומרים ומסרים עם גישה נוחה מנקודות קצה וזמינות לדרגים השונים בחברה תאפשר בנייה של שפה אחידה מול הלקוח בנקודות המגע השונות עם הלקוח, יצירת חומרים זמינים ועדכניים ומותאמים אישית.

ברמה השיווקית : מאפשר לנו מרחב דיגיטלי מעודכן בזמן אמת ליצור קמפיינים לקהלי יעד רחבים בזמן קצר יחסית ע"י NMINISITE, יצירת מעורבות והנעה לפעולה מותאמת יותר אצל לקוחות קצה תוך שימוש בערוצים מגוונים. בניית תכניות פיתוח אישיות ללקוחות ויצירת חומרים מותאמים ללקוחות על בסיס נקודת זמן והתאמה אישית של מסרים בכל נקודת מגע תוך שימוש ב- IPAD ע"י התועמלנים. וקבלת משוב מהיר להפקת לקחים.

ברמת המכירות : לקוחות אינם רק רופאים, אלא גם מקבלי החלטות, ניתן ליצור גם כאן הסתכלות על טיב הטמעת המסרים וניהול לקוחות אישי מותאם תוך שימוש אפליקציות מותאמות דרך הIPAD.
השימוש בבסיסי נתונים ויכולת קבלת פידבק בזמן אמת מהשטח, מאפשר לעבוד בזמן אמת כאשר יש לנו אפשרות לנתח את כל הפעילות ולהעצים פעולות מוצלחות ולתקן פעולות שנגלו כלא אפקטיביות.

צרו קשר

 
כתובת: רחוב המגינים 7, כרכור  |  סלולרי: 052-470-1233  | פקס: 057-932-1670  |   מייל: pesiab@013.net

עקבו אחרינו

 
       
052-4701233

לייבסיטי - בניית אתרים